کمبود آب بزرگترین چالش بشاگرد/برخی از روستاها حتی شبکه آبرسانی ندارند


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 17 تير 1396
بازدید : 252
نویسنده : فــردیـن احـمدی

کمبود آب شرب یکی از مهمترین مشکلات و چالش های بشاگرد است که طی این سالها بارها از طریق رسانه های مختلف به آن پرداخته شده و این روزها شدت کم آبی یا بی آبی گریبانگیر مردم این روستاها شده است.

کمبود آب بزرگترین چالش بشاگرد/در برخی از روستاها که شبکه آبرسانی ندارند

به گزارش عصر بشاگرد؛شهرستان بشاگرد منطقه ای کوهستانی با بیش از ۱۷۰ روستای کوچک و بزرگ است که پراکنده و فاصله روستاها با یکدیگر تا ده کیلومتر می رسد که در  ۱۵ سال اخیر مردم این منطقه با خشکسالی دست و پنجه نرم می کنند که این روزها شدت آن افزایش یافته و مردم مجبور به کوچ کردن از منطقه هستند.

شغل بیشتر مردم روستاهای بشاگرد در سالهای نه چندان دور کشاورزی و دامداری بود که در این چند سال اخیر به علت خشکسالی های پی درپی کشاورزی و دامداری زمینه فعالیت خود را از دست داده اند و با وجود اینکه در این روزها شدت بی آبی گریبان گیر آنها شده ممکن است بسیاری از آنها خانه و کاشانه خود را رها و به شهرهای همجوار کوچ کنند که این اوضاع بسیار نگران کنده است.

در برخی از روستاها حتی شبکه آبرسانی ندارند و دچار کم آبی هستند به صورت سیار آبرسانی می شود که کمبود تانکر آبرسان مشکلات آب و فاضلاب شهرستان را چند برابر می کند.

با وجود اینکه سه الی چهار سد بزرگ آبی که در شهرستان بشاگرد برای ذخیره آب ساخته شده و گاها" هم خبرهایی در خصوص انتقال آب این سدها به روستاهای توابع شنیده میشود که اگر عملی شود مشکل بی آبی بسیاری از روستاها رفع میشود اما با گذشت چندین سال از شنیدن این خبرهای تکراری تاکنون این مشکل مرتفع نشده است و مردم با آن دست و پنجه نرم میکنند.

پروژه آب رسانی سد جگین بشاگرد که چند سال است آوازه  انتقال آن به بشاگرد به گوش میرسد اما هنوز محقق نگردیده و مردم چندین روستا و دو شهر بشاگرد در انتظار آن هستند و تاکنون مشخص نیست که این پروژه کی به اتمام میرسد و مردم به این آرزوی خود میرسند و از بی آبی رهایی پیدا میکند.

سد جگین جزء سرزمین بشاگرد و از بشاگرد است اما آب آن به شهر جاسک زودتر انتقال داده شد و شنیده ها حاکی از آن است که به شهرهای سیریک و میناب هم انتقال داده شود امامتاسفانه مردم خود بشاگرد تشنه و آواره هستند.

 

انتهای پیام//




:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخباراجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: خشکسالی , بشاگرد , 170 روستا , کشاورزی , رسانه ها , شهرستان بشاگرد , سردشت , آبرسانی , سدجگین , شهرجاسک ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








**به وب سايت خبری عـصـربشـاگـرد خوش آمدید** هدف از تشکیل این وب سايت بحث وبررسی نسبت به مسائل فرهنگی واجتماعی،اقتصادی،سیاسی (چالش ها و فرصت ها) استان هرمزگان بخصوص گزارشات خبری ،تحلیلی انتقادی و پیشنهادی وارائه راهکار مناسب جهت حل مشکلات شهرستان بشاگرد می باشد. ***********************************

 

تبادل لینک هوشمند


برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان عصر بشاگرد به آدرسasrbashagard93.lxb.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 63
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 172
بازدید ماه : 1661
بازدید کل : 125107
تعداد مطالب : 790
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



RSS

Powered By
loxblog.Com